Rada Dyscypliny
Skład Rady Dyscypliny Nauki Leśne:
- Prof. dr hab. Jarosław Socha - Przewodniczący Rady Dyscypliny Koordynator dyscypliny - nauki leśne
- Prof. dr hab. inż. Ewa Błońska
- Prof. dr hab. inż. Michał Ciach
- Prof. dr hab. inż. Piotr Gruba
- Prof. dr hab. inż. Robert Jankowiak
- Prof. dr hab. inż. Jarosław Lasota
- Prof. dr hab. inż. Stanisław Małek
- Prof. dr hab. inż. Grzegorz Szewczyk
- Prof. dr hab. inż. Jerzy Szwagrzyk
- Dr hab. inż. Jan Banaś, prof. URK
- Dr hab. inż. Piotr Bilański, prof. URK
- Dr hab. inż. Anna Gazda, prof. URK
- Dr hab. inż. Anna Klamerus – Iwan, prof. URK
- Dr hab. inż. Wojciech Kraj, prof. URK
- Dr hab. inż. Marta Szostak, prof. URK
- Dr hab. inż. Paweł Tylek, prof. URK
- Dr hab. inż. Piotr Wężyk, prof. URK
- Mgr inż. Natalia Gumulak - Wołoszyn - przedstawiciel doktorantów z głosem doradczym
Kompetencje Rady Dyscypliny – nauki leśne:
- nadawanie stopni naukowych w zakresie dyscypliny w ramach posiadanych przez Uczelnię uprawnień;
- opiniowanie planu działalności naukowej prowadzonej w zakresie dyscypliny;
- opiniowanie rocznego sprawozdania z działalności naukowej prowadzonej w ramach dyscypliny, przygotowanego przez koordynatora dyscypliny;
- proponowanie kandydatów na członków rady szkoły doktorskiej;
- monitorowanie bieżącej działalności naukowej pracowników dyscypliny;
- przygotowanie wymagań w zakresie działalności naukowej do oceny okresowej pracowników dyscypliny;
- inicjowanie nowych kierunków badań w ramach dyscypliny;
- wnioskowanie w sprawach dotyczących potrzeb i rozwoju dyscypliny;
- opiniowanie programu kształcenia w szkole doktorskiej oraz realizacja innych zadań związanych z kształceniem doktorantów w szkole doktorskiej;
- opiniowanie programu kształcenia na kierunkach studiów przypisanych do dyscypliny;
- wyznaczanie i zmiana promotora oraz promotora pomocniczego;
- wyznaczanie recenzentów i powoływanie komisji w postępowaniach w sprawie nadania stopnia naukowego;
- powoływanie komisji ewaluacyjnej do przeprowadzenia oceny śródokresowej doktoranta;
- realizacja innych zadań związanych z przeprowadzeniem postępowania w sprawie nadania stopnia doktora w trybie eksternistycznym;
- opiniowanie programu studiów podyplomowych;
- opiniowanie kandydatów do instytucji przedstawicieli środowiska szkolnictwa wyższego i nauki;
- podejmowanie uchwał w innych sprawach określonych w Statucie.