Rada Kierunku Studiów Ochrona Bioróżnorodności
Rada Kierunku Studiów – Ochrona bioróżnorodności
na kadencję 2025-2028
- dr hab. inż. Maciej Pach, prof. URK- Prodziekan ds. Dydaktycznych i Studenckich -Przewodniczący;
- prof. dr hab. inż. Robert Jankowiak - Kierownik Katedry Ochrony Ekosystemów Leśnych;
- prof. dr hab. inż. Stanisław Małek - Kierownik Katedry Ekologii i Hodowli Lasu;
- prof. dr hab. inż. Marcin Pietrzykowski - Kierownik Katedry Inżynierii Ekologicznej i Hydrologii Leśnej;
- prof. dr hab. inż. Jarosław Socha - Dziekan WL URK, Kierownik Katedry Zarządzania Zasobami Leśnymi;
- prof. dr hab. inż. Jerzy Szwagrzyk - Kierownik Katedry Bioróżnorodności Leśnej;
- prof. dr hab. inż. Jarosław Lasota - Pełnomocnik Dziekana ds. Jakości Kształcenia;
- prof. dr hab. inż. Michał Ciach;
- dr hab. inż. Marta Kempf, prof. URK;
- dr inż. Magdalena Frączek, prof. URK - Przewodnicząca Dziekańskiej Komisji ds. Promocji Edukacji;
- dr inż. Jakub Goczał;
- Szymon Markowski - przedstawiciel studentów, Przewodniczący Wydziałowej Rady Samorządu Studentów WL;
- Stanisław Pudełko - przedstawiciel studentów, Z-ca Przewodniczącego Wydziałowej Rady Samorządu Studentów WL
Zadania Rady Kierunku Studiów:
- analiza zgodności koncepcji kształcenia na kierunku studiów – ochrona bioróżnorodności z Misją i Strategią Uczelni;
- definiowanie właściwej dla kierunku i poziomu studiów sylwetki absolwenta;
- dokonywanie modyfikacji w programie(ach) studiów, wynikających ze zmiany zapisów w prawie powszechnie obowiązującym i przepisach wewnętrznych Uczelni oraz z zaleceń Polskiej Komisji Akredytacyjnej, działań doskonalących USZJK lub wynikających z analizy potrzeb rynku pracy;
- dbałość o zapewnienie właściwej konstrukcji programu(ów) studiów (koncepcja, cele kształcenia i efekty uczenia się);
- współpraca z interesariuszami wewnętrznymi i z otoczeniem społeczno-gospodarczym w konstruowaniu, realizacji i doskonaleniu programu(ów) studiów;
- monitorowanie realizacji programu(ów) studiów (treści programowe, harmonogram, formy i organizacja zajęć, metody kształcenia, praktyki zawodowe, organizacja procesu nauczania i uczenia się);
- monitorowanie infrastruktury i zasobów edukacyjnych wykorzystywanych w procesie kształcenia na kierunku oraz proponowanie działań doskonalących;
- monitorowanie kompetencji, doświadczenia, kwalifikacji i liczebności kadry prowadzącej kształcenie na kierunku oraz rozwoju i doskonalenia kadry:
- opracowanie oraz doskonalenie merytorycznych i technicznych wytycznych dotyczących przygotowania prac dyplomowych na kierunku;
- opiniowanie zgodności propozycji tematów i zakresu prac dyplomowych z kierunkiem i poziomem studiów oraz weryfikacja kompetencji promotorów w tym zakresie;
- zgłaszanie Przewodniczącemu Rady wszelkich trudności oraz inicjatyw związanych z właściwą realizacją procesu kształcenia na kierunku;
- inne zadania zlecone przez Dziekana, dotyczące danego kierunku studiów – Ochrona Bioróżnorodności.