Zadania realizowane przez poszczególne poziomy struktury
Zadania Pełnomocnika Dziekana ds. Jakości Kształcenia:
- przewodniczenie pracom Dziekańskiej Komisji ds. Jakości Kształcenia,
- ustalanie harmonogramu realizacji zadań związanych z oceną jakości kształcenia w poszczególnych obszarach,
- bieżące monitorowanie funkcjonowania USZJK na Wydziale,
- nadzór nad wdrażaniem/aktualizacją dokumentów USZJK na Wydziale,
- współdziałanie z jednostkami Wydziału w zakresie działań związanych z jakością kształcenia,
- współpraca z Samorządem Studentów Wydziału oraz pełnomocnikami Dziekana w zakresie działań wspierających jakość kształcenia w Uczelni,
- przedstawianie Dziekanowi i Pełnomocnikowi Rektora ds. Jakości Kształcenia rocznego raportu samooceny dotyczącego funkcjonowania USZJK na Wydziale, wraz z weryfikacją podjętych działań i propozycją działań doskonalących.
Zadania Dziekańskiej Komisji ds. Jakości Kształcenia:
- analiza zgodności kierunku i profilu studiów z Misją i Strategią Uczelni,
- analiza zgodności opisanych w programach studiów zakładanych efektów uczenia się z Polską Ramą Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego,
- analiza metod i form kształcenia, sposobów weryfikacji efektów uczenia się, stopnia osiągnięcia przez studentów efektów uczenia się oraz przyczyn niepowodzeń,
- analiza oceny procesu dydaktycznego dokonywanej przez studentów i pracowników,
- analiza dostosowania efektów uczenia się uzyskanych w procesie kształcenia do: działalności naukowej w dyscyplinie, postępów w obszarach działalności zawodowej oraz potrzeb rynku pracy,
- monitorowanie prawidłowego stosowania punktacji ECTS,
- monitorowanie jakości prac dyplomowych,
- analiza danych odnośnie karier absolwentów kierunku,
- ocena infrastruktury i warunków kształcenia,
- przygotowanie rocznego raportu samooceny jakości kształcenia na Wydziale ze wskazaniem możliwych działań korygujących i zapobiegawczych w zakresie:
- metod procesu kształcenia na Wydziale, w tym organizacji i warunków prowadzenia zajęć dydaktycznych, programów studiów, metod i form kształcenia oraz sposobów weryfikacji efektów uczenia się osiąganych przez studenta,
- modernizowania i opracowywania nowych programów studiów,
- mobilności studentów,
- jakości kadry dydaktycznej i pracowników administracyjnych związanych z procesem kształcenia na Wydziale,
- jakości obsługi administracyjnej procesu kształcenia na Wydziale,
- opracowanie i aktualizacja własnych procedur jakości kształcenia dostosowanych i wynikających ze specyfiki kierunku studiów,
- realizacja innych zadań zleconych przez Rektorską Komisję ds. Jakości Kształcenia.
Zadania Rady Kierunku:
- opracowanie wymagań dla kandydatów na studia,
- opracowanie projektów programów studiów oraz wnioskowanie o likwidację istniejących na Wydziale kierunków studiów,
- definiowanie właściwego dla kierunku studiów profilu absolwenta,
- dbałość o zapewnienie właściwej konstrukcji programów studiów (koncepcja, cele kształcenia i efekty uczenia się),
- uaktualnianie programów studiów i dostosowywanie ich do potrzeb rynku pracy,
- weryfikacja zgodności tematów i zakresu prac dyplomowych z kierunkiem studiów,
- współpraca z interesariuszami wewnętrznymi i z otoczeniem społeczno-gospodarczym w konstruowaniu, realizacji i doskonaleniu programu studiów,
- monitorowanie realizacji programu studiów (treści programowe, harmonogram, formy i organizacja zajęć, metody kształcenia, praktyki zawodowe, organizacja procesu nauczania i uczenia się),
- inicjowanie działań na rzecz wspierania studentów w uczeniu się, rozwoju społecznym, naukowym lub zawodowym i wejściu na rynek pracy oraz rozwój i doskonalenie form wsparcia,
- inicjowanie działań na rzecz tworzenia warunków oraz opracowanie sposobu podnoszenia stopnia umiędzynarodowienia procesu kształcenia na kierunkach studiów,
- monitorowanie infrastruktury i zasobów edukacyjnych wykorzystywanych w realizacji programu studiów oraz proponowanie działań doskonalących,
- monitorowanie kompetencji, doświadczenia, kwalifikacji i liczebności kadry prowadzącej kształcenie oraz rozwoju i doskonalenia kadry,
- opiniowanie zlecania i powierzania zajęć dydaktycznych oraz opiniowanie doboru promotorów prac dyplomowych,
- zgłaszanie Przewodniczącemu Rady wszelkich trudności oraz inicjatyw związanych z właściwą realizacją procesu kształcenia,
- współudział w opracowaniu zasad, metod i zakresu promocji oferty dydaktycznej Wydziału,
- inne zadania zlecone przez Dziekana, dotyczące działalności dydaktycznej.
Zadania Przewodniczącego Rady Kierunku:
- kierowanie bieżącą pracą Rady,
- przedkładanie Radzie Dyscypliny do zaopiniowania propozycji zmian i/lub nowych planów i programów studiów na kierunku,
- prowadzenie konsultacji z koordynatorem(mi) zajęć odnośnie ich treści merytorycznej, formy zajęć i ich zaliczeń, wymiaru godzinowego, efektów uczenia się i punktacji ECTS,
- prowadzenie konsultacji z interesariuszami zewnętrznymi w sprawie programów studiów na określonych kierunkach,
- współpraca z Dziekańską i Rektorską Komisją ds. Jakości Kształcenia.
Zadania Rady Dyscypliny:
- opiniowanie programu studiów na kierunkach przypisanych do dyscypliny (powoływanie, modyfikowanie, zamykanie),
- opiniowanie programu kształcenia w szkole doktorskiej,
- opiniowanie programu studiów podyplomowych.
Zadania Rady Społeczno-Konsultacyjnej:
Do kompetencji Rady Społeczno-Konsultacyjnej należy:
- wyrażanie opinii o ogólnych kierunkach rozwoju Wydziału;
- wyrażanie opinii w sprawie programów studiów realizowanych na WL i jego doskonalenia,
- promowanie Wydziału;
- wyrażanie opinii w innych sprawach Wydziału przedłożonych pod obrady Rady Społeczno-Konsultacyjnej przez jej Przewodniczącego lub przez Dziekana.
Zadania Koordynatorów merytorycznych:
- ścisła współpraca z Dziekańską Komisją ds. Jakości Kształcenia oraz Prodziekanem ds. Dydaktycznych i Studenckich w zakresie:
- bieżącej analizy aktualnego programu studiów oraz wskazywania potrzeb jego modyfikacji w dostosowaniu do obowiązujących przepisów,
- zgłaszania aktualnych potrzeb modyfikacji treści i programów studiów w ramach określonych modułów,
- zgłaszania ewentualnych uwag, propozycji obsady dydaktycznej do przedmiotów realizowanych obecnie i zgłaszanie nowych przedmiotów, ze szczególnym zwróceniem uwagi na koordynowanie przedmiotami prowadzonymi przez wielu wykładowców, w tym wykładowców spoza kadry naukowo-dydaktycznej Wydziału Leśnego UR w Krakowie niezbędnych do osiągnięcia wysokiej jakości kształcenia specjalistycznego,
- zgłaszania innych uwag i propozycji, które mogą wpłynąć na doskonalenie kształcenia na wskazanych modułach.
- bieżącej analizy aktualnego programu studiów oraz wskazywania potrzeb jego modyfikacji w dostosowaniu do obowiązujących przepisów,
System Zapewniania Jakości Kształcenia na Wydziale Leśnym
Opis systemu i strukturaZadania realizowane przez poszczególne poziomy strukturyProceduryRegulamin Dziekańskiej Komisji ds. Jakości KształceniaPełnomocnik Dziekana ds. Jakości KształceniaKoordynatorzy merytoryczniRada Społeczno-KonsultacyjnaRoczne raporty jakości kształceniaAkredytacja PKAKatalog Dobrych Praktyk